Pečovatelská služba
Jsme registrovaná terénní sociální služba, která je poskytovaná terréní formou v domácnostech klietnů v Borotíně a v Domě s pečovatelskou službou Za Sluncem, z.s.,
Sociální pracovnice: Bc. Iveta Kaderková
PROVOZNÍ DOBA PEČOVATELSKÉ SLUŽBY (na základě uzavřené smlouvy):
Po - Ne (včetně svátků): 7.00 - 20.00
a) POSLÁNÍ
Posláním Pečovatelské služby Za Sluncem,z.s. je zajistit lidem, žít co nejdéle v jejich domácím prostředí. Pečovatelská služba vychází z individuálních potřeb klienta a zachovává jejich důstojnost a základní lidská práva. Pomáháme klientům zapojovat se do běžného života ve společnosti a využívat jejich vlastních schopností a dovedností, aby mohli žít plnohodnotným životem.
„Život se dá plnohodnotně prožít v každém věku.“
b) CÍLE PEČOVATELSKÉ SLUŽBY
- Klient, který za pomoci poskytované služby setrvá co nejdéle v jeho přirozeném prostředí /měřitelnost: individuální plán klienta a plán péče/
- Klient, který si udrží svoje schopnosti a dovednosti co nejdéle
/měřitelnost: individuální plán klienta a plán péče/
- Klient, který za pomoci poskytované služby dokáže využívat běžně dostupné služby /měřitelnost: individuální plán klienta/
- Klient, který je schopen za pomoci poskytované služby organizovat si svůj volný čas /měřitelnost: individuální plán klienta/
- Klient, který za pomoci poskytované služby udrží samostatnost ve svém rozhodování /měřitelnost: individuální plán klienta, nácvik samostatnosti/
c) ZÁSADY
- Zachovávání lidské důstojnosti
Při práci používáme partnerský přístup. Klient je pro nás partnerem, nikoli objektem služby. Klient je seznámen s pracovními postupy a obsahem služby srozumitelným způsobem, je-li třeba i opakovaně, aby se mohl v klidu samostatně rozhodovat. Respektujeme požadavky klienta, jeho vlastní vůli a názor, k ničemu ho nenutíme. Tempo vždy přizpůsobujeme klientovi, nevytváříme na něj tlak. Klient má právo kdykoliv službu ukončit.
- Individuálně určené potřeby
Při poskytování služby dbáme na individuální přístup, vycházíme z potřeb a cílů konkrétního klienta. Respektujeme hodnoty klienta. Bereme v potaz, že klientovy potřeby a cíle se v průběhu služby mohou měnit, aktivně se o ně zajímáme a pružně na tuto skutečnost reagujeme.
- Samostatnost
Dbáme na to, aby se klient nestal na službě závislý, motivujeme ho s důrazem na aktivitu a samostatnost. Klientovi je služba poskytována tak, aby jej aktivizovala a umožnila využívat zdrojů ze společenského prostředí. Při podpoře nepřebíráme za klienty iniciativu, pouze mu poskytujeme oporu, pomáháme s porozuměním obtížnějším záležitostem přeformulováním, vysvětlováním. Posilujeme sociální začleňování klienta.
Dodržování lidských práv a základních svobod
Při práci se řídíme rovným přístupem, kdy klienti jsou do služby přijímáni bez ohledu na jejich vizuální, jazykové, politické či náboženské odlišnosti. Respektujeme ochranu osobnosti, vůle a soukromí člověka. Bojujeme proti diskriminaci a předsudkům spojených se zdravotním postižením. Garantujeme všem klientům dodržování lidských práv a základních svobod dle zákonných norem.
Zachování mlčenlivosti
Zachováváme v souladu se zákonem o sociálních službách a zákonem o ochraně osobních údajů mlčenlivost ve vztahu k osobním a citlivým údajům klientů.
Zásada flexibility
Služby pružně přizpůsobujeme potřebám klientů, sdílení společných hodnot a cílů všech zaměstnanců, jejich týmová spolupráce, zvyšování odbornosti a prohlubování znalosti při soustavném vzdělávání.
d) OKRUH OSOB
Osoby se zdravotním postižením
Senioři
Věková struktura cílové skupiny:
Dospělí ( od 27 let do 64 let)
Mladší senioři (od 65 let – 80 let)
Starší senioři (od 80 let)